דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמבטיות: צבעים, חיפויים .. 

מאת    [ 27/11/2008 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 3321 פעמים ]

כחלק מהמודעות האסתטית ומסגנון החיים הנהנתני שלנו, מתעדכנים כל הזמן חדרי האמבטיה. החדר שפעם נחשב לכוך קטנטן, וחסר חן, עם חיפויי הקירות משעממים התואמים לכיור הקטן בעל צינור הניקוז הפלסטי, גדל בצורה מרשימה ונהנה מחידושים ופינוקים. עיקר השינויים הם בחומרים, בצבעים - ובפרופורציות -חדר הרחצה מדגמן כיום נדיבות מידות וגם אם נותר חדר קטן, הרי שמגמת העיצוב היא בהגדלת החלל באמצעות שפע של חידושים והמצאות, שתכליתן העיקרית היא להעניק תחושת מרחב ולמנוע צפיפות. המשקיעים, משלבים בחדר האמבטיה טכנולוגיות חדישות בדמות מסכי פלזמה ומערכות סאונד משוכללות, הם דואגים לשדרג את המקלחון לסאונה ביתית, הופכים את האמבטיה לג''קוזי ומחפים את הקירות באריחים שעוצבו לא פחות מעל-ידי מעצבי אופנה מובילים.

צביעת חדר האמבטיה שעל- פי רוב לא מקבלת תשומת לב מספקת כמו יתר חדרי הבית, לרוב נזנחת לטובת אריחים וחיפויי קיר, גם אם אלה אינם מכסים את הקיר כולו. חשוב שתדעו כי צבע הינו הדרך הנוחה והקלה לשדרג ולשנות את המראה הקיים, מבלי לערוך שינויים משמעותיים רבים.
הצבעים הנכונים יתרמו המון לתחושת מרחב ונינוחות בחלל ויהפכו את השהייה למענגת.
כיום מקובל יותר ויותר שהטיח הטבעי מהווה חלופה אמיתית לקרמיקה המסורתית. טיח מינראלי, כמו ווגה, אינו זקוק לחומר הגנה מפני רטיבות ויעניק לקירות חדר הרחצה מראה כפרי וחדשני. ממליצים למרוח את הטיח בשכבה עדינה שיוצרת מראה טבעי ולשלב בה אלמנטים דקורטיביים כמו אבני קריסטל או נצנצים שיעניקו לקירות מראה רטוב ונוצץ. מומלץ לבחור בגוונים בהירים שיקנו לחלל מראה נקי ומרגיע וגם יגדילו את החלל .גוון כהה למעשה יקטין את החדר ויתרום לתחושת צפיפות ומחנק שלא רצויה בחדר שמימדיו קטנים ממילא.

אפשרות נוספת לשדרג את החלל ולהוסיף לו מקוריות ויופי היא להטביע חותם בעזרתן של שבלונות במקומות שונים בחדר הרחצה: סביב למראה, על המשקופים, בקו התפר שבין הקיר לבין התקרה או שמעל לקו הקרמיקה, האפשרויות בלתי מוגבלות.
מדובר בעבודה קלה ופשוטה יחסית לביצוע. זכרו להקפיד אחר הוראות הצביעה. קראו על טכניקות צביעה נכונות ואתם מוכנים לצאת לדרך. רק זכרו למרוח בסוף הצביעה לכה שתגן על הצבע שלכם מפני הלחות.
אם בכל זאת החלטתם לצבוע את קירות חדר האמבטיה בצבעי הקיר המסורתיים, רצוי שתבחרו בצבע דוחה עובש, בעל נוסחה מיוחדת שמעניקה לקירות עמידות והגנה לאורך זמן מנזקי הטחב והעובש. הצבע המיוחד, אשר ניתן לגיוון, מכיל חומרים פעילים שמעכבים את צמיחת הטחב והיווצרות העובש על פני שכבת הצבע בקירות, ושומר על המראה הנקי של חדר האמבטיה.

ואם העיצוב "נקי" עסקינן קצת על התרבות היפנית אשר חודרת לתחום עיצוב הבית הישראלי ומוכרת בעיקר בקוויה המינימליסטים. סגנון זה בחדר האמבטיה נותן ביטוי באמצעות שלושה אלמנטים עיקריים: פריטי עיצוב עצמאיים בחלל המכונים: (Free standing) מודולאריות ועיצוב צף. לאמבטיות ה-Free Standing נוכחות דומיננטית בחלל, זאת משום שניתן למקם אותן גם באזורים שאינם שגרתיים, והן היחידות התופסות מקום על הרצפה, בניגוד לכיור ולארונות האחסון אשר תלויים ומורמים מהרצפה.

מעצבים שילבו באמבטיה אלמנטים הלקוחים מחדרים אחרים בבית, כגון הסלון וחדר השינה, והוסיפו לחדר הרחצה מראה יוקרתי בעזרתה של תאורה דקורטיבית כמו שנדלירים ומנורות בסגנון רטרו, וכן כסאות ישיבה מהודרים, צמחייה, מראות ענקיות ועוד. האמבטיה נתפסת כתכשיט יוקרתי וזו הסיבה שהם שמים דגש רב על עיצוב המתקדם הנקי והמינימליסטי לצד פונקציונאליות.

בעיצוב החדש של חדרי האמבטיה נכלל גם טרנד הרטרו, שלמרבה הפליאה החזיר "ככה בהפוכה" את הצבע הלבן והדומיננטי לככב במראה עימו הוא מזוהה יותר מכל, המראה הנקי. בשילוב לצבע שחור, או לרהיטי עץ כהים, מתקבל אפקט דרמטי שעושה כבוד לעיצוב שנות השמונים. כל זה עומד די בניגוד לעיצוב השנים האחרונות, שהתבסס בעיקר על פסיפסים בצבעים ססגוניים ,כמו האדום והכחול. צבעי השחור והלבן נחשבים לצבעים ניטראליים אשר מייצרים תחושת הרמוניה ותורמים למיתון עיצוב בחלל.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב